[bws_google_captcha]

מצות עם קרמל ושוקולד

מאת נטע ליבנה
מצות עם קרמל ושוקולד

פסח הוא אחד החגים שאני אוהבת. אני מתה על סדר פסח עם המשפחה, על המנות המשוגעות שיש להם טעמים של פסח, ואם מכינים בכל יום אחר בשנה יש להן טעם שונה לגמרי. אני אפילו אוהבת את הקינוחים של החג, לא הקינוחים הקנויים והסופר מעובדים, הקינוחים הפשוטים אלה שאמא שלי ודודות שלי מכינות כל שנה.מצות עם קרמל ושוקולדמצות עם קרמל ושוקולד

בגלל שפסח נמשך שבעה ימים, והקינוחים והמתוקים שמכינים לערב החג מתחסלים במהירות שיא, חשבתי שאני חייבת למצוא פתרון מתוק לשאר ימי החג. חשבתי על משהו מתוק ממצות, אבל באמת שמיציתי את עוגת המצות עם השוקולד שמרוח בין השכבות החונקות. ובינינו אין על מצה פושטית עם שוקולד, אלה אם היא מצה משודרגת עם קרמל ושוקולד.מצות עם קרמל ושוקולד

הכי קל להכין את מצות עם קרמל ושוקולד, ולנשנש אותן במהלך החג זה כיף ומתוק. נכון, זה לא קינוח סופר מפונפן ויש סיכוי גדול שלא תרצו להגיש אותו בערב החג, אבל בכל שאר ימי חול המועד מצום עם שוקולד וקרמל יכולות להיות, קינוח, נישנוש או אפילו תחליף לעוגיה ליד הקפה של הבוקר.

מצות עם קרמל ושוקולד

מצרכים

  • 4-5 מצות
  • 200 גרם חמאה מלוחה אפשר גם רגילה
  • 1 כוס סוכר חום דמררה
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כוס פצפוצי שוקולד מריר איכותי

לקישוט

  • 1/2 כוס פסטוקים/אגוזי מלך/פקאנים טחונים

הוראות הכנה

  1. מחממים תנור ל-170 מעלות. מרפדים תבנית אפייה בנייר פרגמנט. מניחים את המצות בשכבה אחידה על נייר הפרגמנט, כך שיכסו את כל המגש.

מכינים את שכבת הקרמל

  1. הניחו את החמאה והסוכר בסיר קטן, חממו על אש בינונית והביאו לרתיחה תוך כדי שאתם מערבבים. ברגע שהתערובת מגיעה לרתיחה, הוסיפו את הוניל, הנמיחו את האש והמשיכו לבשל תוך כדי ערבוב עוד 4 דקות. שיפכו את התערובת מעל למצות ובעזרת מרית סיליקון מירחו אותה בשכבה אחידה על המצות.

  2. הכניסו את המגש לתנור למשך 8-10 דקות או עד ששכבת הקרמל מבעבעת. מוציאים את המגש מהתנור ומניחים על רשת. מיד מפזרים מעל את פצפוצי הושוקלד ומחכים כחמש דקות עד שיתחילו להנמס.

  3. בעזרת מרית סיליקון מורחים את השוקולד בשכבה אחידה מעל הקרמל. מפזרים מעל את האגוזים. מכניסים למקרר לכחצי שעה או עד שהשוקולד מתקשה לגמרי.

  4. מוציאים מהתנור ושוברים לחתיכות בגודל רצוי, אפשר גם לחתוך ריבועים בגודל שווה עם סכין.

רוצים עוד מתכונים לפסח? לחצו כאן

הכנתם את המתכון? אל תשכחו לתייג #המטבחשלנטע באינסטוש!

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה