[bws_google_captcha]
כך תכינו מרק אינסטנט בבית

דווקא בחורף אני שומעת יותר ויותר על מטופלים שלי שנופלים למרק אינסטנט מהסופר, כלומר למנות מוכנות וסופר מעובדות שאפשר לקנות ורק להוסיף מים רותחים או לחמם במיקרו ולאכול. בחיי שהרעיון של חברות גאוני, פשוט עושים סיבוב בסופר וסוגרים פינה לארוחת צהריים או ערב. ובחורף שהפינה הזו יכולה להסגר עם מרק חם, רובנו חושבים שזו לא אפשרות כזו נוראית.

האמת היא שזו באמת אפשרות נחמדה וסוגרת פינה חמה בימים הקרים. אבל, ותמיד יש אצלי אבל, אפשר גם אחרת. שברתי את הראש וחיפשתי פיתרונות מקוריים, בתכלס בעיקר בשבילי, כי אין לי כוח להכין כל יום מרק חדש וגם ובעיקר לא בא לי להכין סיר מרק ולהיתקע עם אותו מרק כמה ימים.כך תכינו מרק אינסטנט בבית

אז חיפשתי פתרון שיענה על מרק כמיל פרפ (meal prep), כלומר מרק שאפשר להכין מראש ורק להוציא כשבא לי. ובעיקר רציתי אופציה למטופלים שלי שלא עובדים מהבית ורוצים להנות ממרק מזין וטעים בעבודה, אבל בלי טונה של חומרים מוספים , סוכר ומלח.

ומה שהכי כיף במרק אינסטנט הזה הוא שאפשר לגוון בטעמים ובתוספות ולהגיע למנה שהכי מטעימה לטעם שלכם.מרק אינסטנט בבית

כך מכינים מרק אינסטנט בבית:

נתחיל בצנצנות – אתם צריכים לדאוג שיהיו לכם בבית צנצנות זכוכית. אפשר לעשות שימוש חוזר בצנצנות שקניתם עם חמוצים או לקנות בחנויות מתמחות צנצנות. הצנצנות שבסרטון עלו לי 7 שקלים בשוק לווינסקי והן מכילות 750 מ"ל מרק. אתם יכולים לשחק עםם הגדלים איך שאתם אוהבים, המתכון למטה מתאים לצנצנות שלי. אפשר גם להשתמש בקופסאות זכוכית של איקאה.

ציר מרק – אני אוהבת להכין ציר מרק ירקות בבית, כל פעם שנשארות לי מלא שאריות של ירקות פשוט מבשלת אותן במים עם קצת מלח פלפל, עלי דפנה וסלרי. את הציר שנוצר אני מעבירה לתבניות קרחונים, מקפיאה ומשתמשת כשמכינה מרקים ותבשילים שדורשים ציר ירקות. אותו הדבר אפשר כמובן לעשות עם ציר עוף או בקר. או אפילו לקנות שקיות מוכנות של ציר מרק שרק מוסיפים לצנצנות, יש בהן יותר נתרן ותוספות שלא כולם אוהבים אבל בכמות כזו קטנה בעיני זה זניח ומאוד מאוד נוח.

ירקות – אני מכורה לירקות קראנצ'ים במרק. מתה על כל מרק מהביל בתוספת של ירקות טריים ופריכים שמעשירים את המרקם וחווית האכילה. במתכון למטה השתמשתי בכרוב סגול, גזר מגורד וברוקולי. אתם יכולים לשנות את הירקות לפי מה שהכי טעים וכף לכם, ההמלצה שלי היא ללכת על כרוב לבן/סגול, בוק צ'וי, עלי תרד, כרובית, נבטים טריים ואפילו פטריות שמפיניון. שחקו וגוונו בבית, כי זה באמת משנה את הטעם ומקפיץ את המרק כשמתמשים בירקות שאוהבים.

חלבון  – אפשר להשתמש באיזה חלבון שאוהבים! אני בחרתי להכין גירסה טבעונית ובגלל זה הוספתי טופו, ממש כמו שהוא פשוט חתוך לקוביות. אפשרל הוסיף רצועות עוף  או רצועות בקר שבישלנו במים מראש. אפשר גם להוסיף פולי אדממה או קיטניות מבושלות אחרות שאוהבים.

אטריות – הפעם בחרתי להעשיר את המרק באטריות אורז, כי מבחינתי זו ארוחה שלמה שאפשר להכין מראש ולשמור במקרר לכמה ימים. אתם יכולים לוותר עליהן לגמרי או להחליף באטריות שעועית או כל אטריות שיעברו בישול מהיר במים רותחים.כך תכינו מרק אינסטנט בבית

יאלה רוצו להכין! כמו תמיד, מחכה לשמוע איך יצא לכם בפייסוש או באינסטוש.
רוצים להשאר מעודכנים ולקבל הודעה כל פעם שעולה מתכון חדש? לחצו כאן להרשמה חינמית לבלוג (אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת, אבל למה לכם?)
אם בא לכם לקבל גישה מיידית לסדנה הדיגיטאלית "4 מפתחות לאורח חיים בריא" אתם מוזמנים ללחוץ פה לכניסה מיידית לסדנה

כך תכינו מרק אינסטנט בבית

מספר מנות 4 צנצנות של 750 מ"ל

מצרכים

  • 4 כפות ציר ירקות נוזלי מרוכז (או ציר עוף או בקר נוזלי מרוכז)
  • 4 כפיות סרירצ'ה
  • 4 כפות רוטב סויה
  • 4 כפיות ג'ינגר טרי מגורד
  • 1/4 ראש כרוב סגול פרוס דק
  • 2 גזרים קלופים ומגורדים
  • 1/2 ראש ברוקולי מפורק לפרחים
  • 200 גרם טופו קשה חתוך לקוביות
  • 200 גרם אטריות אורז
  • 2 בצלים ירוקים קצוצים דק
  • 1/4 צרור כוסברה מופרד לעלים או קצוץ דק

הוראות הכנה

  1. מכינים צנצנות - מנקים אותן היטב ומייבשים לגמרי.

  2. מכניסים את הרטבים לתחתית כל צנצנת. מוזגים לכל צנצנת 1 כף ציר מרק, 1 כף סרירצ'ה' 1 כף רוטב סויה וכפית ג'ינג'ר טחון.

  3. מכניסים מעל את הירקות בשכבות.

  4. מוסיפים מעל את קוביות הטופו ואטריות האורז.

  5. סוגרים את הצנצנות במכסה ושומרים במקרר עד 3 ימים.

  6. כשמוכנים לאכול פשוט שופכים מעל מים קותחים עד כיסוי האטריות, ממתינים כחמש דקות או עד שהאטריות רכות. מערבבים היטב ונהנים ממרק חם וטעים.

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה