[bws_google_captcha]

פרצל אמריקאי רך

מאת נטע ליבנה
פרצל אמריקאי רך

כשהייתי בת 12, סבא וסבתא שלי לקחו אותי לטיול בת מצווש לארה"ב. וכשאני אומרת ארצות הברית אני מתכוונת טיול מחוף אל חוף, שכלל ביקור במקסיקו ובהוואי!! וואי איזה טיול זה היה, אני בחיים לא אשכח אותו! דמיינו לכם ילדה בת 12 שנוסעת רק עם סבא וסבתא שלה לטיול פינוקים. ביקרנו בדיסנילנד, עולם המים (sea world) ויוניברסל (universal studio), עשינו סיור בשדרת הוליווד, נסענו מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו דרך כביש מס' 1 (road number 1) וכמובן שביקרנו בכל מוזיאון שהיה בדרך. אין על סבא וסבתא שלי! אם יש זוג שיודע להנות ולעשות פאן לנכדים שלו זה הם!!פרצל אמריקאי רך

בארה"ב גיליתי שאמריקאים אוהבים לאכול, בכל זאת עוד לא היה אינטרנט ובארץ היו בקושי שני ערוצים כך שלמרות ששמעתי על אמריקה כל הזמן ועל כמה היא גדולה ושונה מישראל, לא ממש הפנמתי את השפע שיש שם, ואולי כילדה השפע לא ממש עיניין אותי.

אמריקאים אוהבים לאכול! אין אירוע, יריד או פארק שעשועים שלא התהדר באזור מוגדר שיועד למכירת אוכל. בכל פינת רחוב, פארק שעשועים ומוזיאון מכרו נקניקיות בלחמניה, המבורגרים, בוריטו, פיצות ועוד ועוד ועוד. אני חושבת שעברו עוד כמה שנים עד שפגשתי משהו קרוב לזה בקניון בישראל וגם אז ההיצע לא היה קרוב בעשירית למה שהלך באמריקה.פרצל אמריקאי רךפרצל אמריקאי רך

מכל מה שהיה לאמריקאים להציע התאהבתי דווקא בפרצל, אני עדיין זוכרת את הפעם הראשונה שנגסתי במאפה הגאוני. זה היה בטיול עם סבא שלי ברחובות ניו יורק , הוא שאל אם אני רוצה לנשנש משהו והציע לי לטעום פרצל ומאז ועד אני לא מפסיקה לנשנש אותם.

אתם אולי מכירים את הפרצל היבש שמוכרים באולמות הקולנוע והתאטרון בישראל, אבל תסמכו עלי שאין שום קשר הן פרצל אמריקי רך וקריספי מבחוץ, לבין מה שמגישים בישראל. בגלל שהייתי כל כך מאוכזבת שלא מצאתי פרצל בישראל הכרחתי את אמא שלי לעשות מיני דוקטורט ולהכין לי פרצל אמריקאי בבית. ואמא שלי שהיא אשפית במטבח לא אכזבה ולמדה להכין פרצלים מושלמים, בלי אינטרנט ובלי בלוגי בישול, כבר אמרתי שהיא אלופה?פרצל אמריקאי רך

ואם גם אתם רוצים להכין פרצל אמריקאי רך בבית, אתם רק צריכים לעקוב אחרי המתכון שנמצא ממש פה למטה. רוצו למטבח ואל תשכחו לחזור ולהודות לי אחר כך.

פרצל אמריקאי רך

מספר מנות 10 פרצלים

מצרכים

  • 2 ו-1/4 כפיות שמרים יבשים
  • 3 כפות סוכר חום
  • 1 כוס מים פושרים
  • 50 גרם חמאה מומסת
  • 1 ו-1/2 כוסות קמח לבן
  • 1 כוס קמח מלא
  • 1 כפית מלח גס

לבישול וציפוי

  • 1.2 ליטר מים
  • 1/3 כוס סודה לשתיה
  • 1 ביצה טרופה
  • מלח גס לקישוט

הוראות הכנה

  1. מניחים בקערה שמרים ומים. מוסיפים את המים הפושרים, מערבבים ונותנים לנוח כחמש דקות או עד שנוצרות בועות קטנות מעל לבלילה.

  2. מוסיפים פנימה את החמאה והקמחים ומערבבים עם כף עץ עד לאיחוד.

  3. בעזרת ידיים מקומחות מעט לשים את הבצק לכדור.

  4. מניחים את הבצק בקערה משומנת, מכסים בניילון נצמד ומעל מגבת. מניחים לבצק לתפוח כשעה או עד שמכפיל את נפחו.

  5. מרפדים 2 תבניות אפייה בנייר פרגמנט, ומחממים תנור ל-220 מעלות.

  6. בסיר גדול מביאים את המים והסודה לשתיה לרתיחה.

  7. מחלקים את הבצק ל – 10 חלקים שווים. יוצרים מכל חלק רצועה דקה וארוכה באורך של כ-40 ס"מ. יוצרים מהרצועה צורת U ומצליבים את הקצוות כלפי מטה. מצליבים את הקצוות שוב אחת כנגד השנייה. מהדקים את הקצוות היטב לבצק כדי שלא יפתחו במהלך הבישול והאפייה. 

  8. מבשלים כל פרצל בנפרד במים הרותחים 2 דקות או עד שהפרצל מתחיל לצוף במים. מוציאים ומניחים על נייר אפייה.

  9. מברישים את הבצק בביצה טרופה ומפזרים מעל מלח גס.

  10. אופים 12-14 דקות או עד שהפרצל מזהיבים.

הערות

אם לא אוכלים את כל הפרצל באותו יום, מכניסים לשקית אטומה ושומרים בפריזר עד חודש. כשרוצים לאכול מוציאים ומחממים בתנור 10-15דקות ב-160 מעלות.

הכנתם פרצל אמריקאי רך? אל תשכחו לתייג #המטבחשלנטע באינסטוש!

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה