[bws_google_captcha]

ארוחות בוקר מזינות וטעימות לבית הספר ולגן

מאת נטע ליבנה
ארוחות בוקר מזינות וטעימות לבית הספר ולגן

ארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, אז למה לא לתת לה כבוד ולפנפן אותה? היום בבלוג, 4 רעיונות לארוחות בוקר מזינות וטעימות לבית הספר ולגן.

אני לא מאמינה כמה מהר נגמר החופש הגדול!! מרגיש כאילו רק אתמול נפרדנו מהצוות במעון ואופס, הפלאפון שלי כבר מלא בוואטסאפים מהגננת החדשה בגן עירייה עם מלא הנחיות למתווה החזרה ללימודים. לא מלחיץ בכלל כל החזרה הזו לגן חדש בזמן שהדלתא משתולל בארץ….. אבל בזמן שכולם לחוצים מהקורונה, אני שוברת את הראש על מתווה ארוחות הבוקר שהחל מהראשון בספטמבר יהפכו להיות המשימה היומית שלי לפני הגן.ארוחות בוקר מזינות וטעימות לבית הספר ולגן

כדי לפתור את העניין ולהפוך אותו לקליל יותר, החלטתי להכין לעצמי רשימה עם מספר רעיונות לארוחות בוקר מזינות וטעימות. כאלה שליאו באמת ישמח לפתוח ולאכול בגן. והיום אני אשתף אתכם בארבע גרסאות לארוחת בוקר שתוכלו גם אתם להכין ולשלוח עם הקטנטנים לגן ובית הספר.

אני לא יודעת איך הבוקר שלכם מתחיל, אצלנו בבית יש פיצי שלא ממש אוכל בבית לפני שהוא יוצא לגן. אז מבחינתי ארוחת עשר בגן היא ארוחה קריטית והיא זו שתקבע אם ליאו ישאר שבע או רעב עד לארוחת הצהריים. עוד בעיה שאני צופה בגן עירייה, זה שאני לא מכירה את הצוות ואני לא בטוחה כמה הם מקפידים שהקטנטנים אכן יאכלו את ארוחת הבוקר שלהם כמו שעשו במעון בשנים קודמות.ארוחות בוקר מזינות וטעימות לבית הספר ולגן

אם אתם רוצים רעיונות נוספים, הנה כמה דגשים שחשוב להתייחס אליהם בבואנו להכין ארוחות בוקר מזינות וטעימות שנשלח עם הילדים:

– נרצה להכין ארוחה מזינה שתכיל את כל קבוצות המזון – חלבונים, פחמימות ושומנים.
– מכינים כריכים, הקפידו להכין אותם עם לחם, פיתה או לחמניה מדגנים מלאים שיתרמו לצריכת הסיבים התזונתיים היומיים של ילדכם.
– תמיד נוסיף ירקות טריים – מניסיון עם ליאו וקטנטנים אחרים בקליניקה, עדיף ירקות בייביז כמו עגבניות שרי, בייבי מלפפונים ופלפלונים. תמיד עדיף לא לחתוך את הירקות ככה שלא יתחמצנו ויאבדו מפריכותם.
– תוסיפו פרי לארוחה! לא חייבים פרי טרי, אפשר גם להוסיף פירות יבשים. בהתאם לגיל של הילד כמובן. אם אתם מוסיפים תמרים, הקפידו לגלען אותם כבר בבית.
– אל תשלחו עם הקטנטנים חטיפים או ממתקים. אני יודעת שלפעמים נורא מפתה לחסוך בזמן ולשלוח חטיף אנרגיה מהסופר, אבל באמת שאפשר להכין פעם בשבוע חטיפי גרנולה או כדורי אנרגיה שישמרו במקרר לכל השבוע. ככה תדעו בדיוק מה אתם נותנים לקטנטנים לאכול ותמנעו מתוספות מיותרות של סוכרים וחומרים משמרים.

 4 רעיונות לארוחות בוקר מזינות וטעימות שאפשר לשלוח לגן:

חטיף גרנולה לפי המתכון בבלוג וירקות טריים

ארוחות בוקר מזינות וטעימות לבית הספר ולגן

חטיף גרנולה ביתי וירקות

רול טורטיה מחיטה מלאה, אליו נמרח חמאת בוטנים ובננה ונגלגל. נפרוס את הרול לחתיכות בגודל שמתאים לילדים ונוסיף ירקות טריים.

ארוחות בוקר לגן ובית הספר

רול מחיטה מלאה עם חמאת בוטנים ובננה בתוספת ירקות טריים

רול טורטיה מחיטה מלאה מרוח בחומוס עם פסטרמה, עלי חסה טריים ופרוסות עגבנייה. אליה נוסיף בננות מיובשות, ירקות וזיתים.

ארוחת עשר לגן ובתי הספר

רול חומוס, פסטרמה וירקות בתוספת ירקות, בננות מיובשות וזיתים שחורים

קרקרים, ביצה קשה, ירקות ותפוח פרוס.

ארוחות עשר בריאות

קרקר סלק, תפוח פרוס, ביצה קשה ושלל ירקות

 

רוצים להשאר מעודכנים ולקבל הודעה כל פעם שעולה מתכון חדש? לחצו כאן להרשמה חינמית לבלוג (אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת, אבל למה לכם?)

הכנתם את המתכון, אל תשכחו לתייג אותי בתמונות שלכם באינסטוש ובפייס!!

בטח יעניין אתכם גם

1 comment

דורית 21 בספטמבר 2022 - 19:24

אשמח להמלצה לעלי טורטייה בריאים.
בכולם אני רואה שמן דקל מוקשה – איך הוא מבחינה תזונתית?

Reply

השאר תגובה