[bws_google_captcha]

ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

מאת נטע ליבנה
ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים לאכול ויכולים להכין בעצמם! מרקם קרמי, טעם נהדר וכמעט ללא תוספת של סוכר. דרך נהדרת להעביר שעה וחצי של כיף עם הילדים במטבח ובסוף גם יש ארטיקים טעימים לכל המשפחה.ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

חופשת הקיץ שלנו התחילה מוקדם מהמצופה, בלאגן בגן, ילד לא מרוצה ואמא שהחליטה שהגיעו מים עד נפש. עכשיו, היו לי תוכניות לקיץ, רק שאפילו בדמיון הכי פרוע שלי לא דמיינתי שהוא יתחיל שלושה שבועות לפני התוכנית המקורית.

אז מה עושה אמא שצריכה לעבוד ונתקעה עם ילד בן 4.5 בבית? אז חוץ מלתקוע אותו מול הטלויזיה היא גם מבשלת, לא אמיתי כמה אוכל צריך להכין לילדים שנשארים בבית, מכינה סוכריות על מקל והמון המון ארטיקים ביתיים. אם אתם קוראים וותיקים אתם כבר יודעים שאין פעילות יותר כיפית בעיני מלהיכנס עם ליאו למטבח. ובחודשיים האחרונים המתכון שאנחנו מכינים הכי הרבה הוא שלך ארטיקיים ביתיים.ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

תאמינו לי שאין כמו לשלוף ארטיק מהמקרר שניה אחרי טנטרום, כשחוזרים מהגינה או הים בשיא החום או סתם ככה כנישנוש בריא. וכן, אני לגמרי מחשיבה את הארטיקים הביתיים כנישנוש בריא. אנחנו מכינם אותם מ-100% מרכיבים טבעיים ופשוטים שיש בכל מקרר ומזווה, ואני יודעת בדיוק כמה סוכר יש בכל ארטיק, רמז ממש ממש מעט.

הילדים דורשים ארטיקים!

גיליתי שמהרגע שילדים עוברים לסנדלים מנעלייים סגורות, נהייה להם סוויטצ' במח והם מתחילים לדרוש ארטיק בכל שעה של היום. למזלי ליאו יכול להסתפק בקרטיב קרח ועדיין לא יצא לו להכיר את כל מקרר הגלידות בקיוסק בדרך מהגן. אני יודעת שלא אצל כולם זה ככה, ואצל הרבה הורים יש מלחמה בסופר ואפילו בבית על איזה סוג גלידה/ארטיק הילד יקבל.ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

כדי לגאול אתכם מהמריבות המיותרות האלה, אני וליאו נכנסנו למטבח והכנו ארבע מתכונים לארטיקים ביתיים שילדים יכולים להכין כמעט לבד, כתלות בגיל ובכישורים שלהם. כל הארטיקים בריאים וטעימים, וממש ממש קלים להכנה. היתרון בלהכין ארטיקים עם הילדים בבית זה שאנחנו יודעים בדיוק מה יש בכל שלגון. עוד יתרון הוא שאחרי שהילדים מכינים את הארטיקים כמעט בעצמם, הם ממש רוצים לטעום ולאכול אותם. כך שנחסכת לכם המלחמה על למה לא לאכול עוד ארטיק מפוצץ סוכר מהסופר.

אני לא אחפור פה יותר מדי על למה כדאי לשתף ילדים בפעילות במטבח, אבל אספר שלהכין שלגונים מפתח יכולות מוטוריות. תוך כדי הבילוי במטבח הילדים מתנסים בטעמים ומרקמים חדשים. אפשר לנצל את הזמן ולבקש מהפיצים לספור, לחבר ובכלל זה מקום מצויין ללמידה מכל סוג. והכי חשוב אחרי שסיימנו, הילדים חייבים סבלנות כי לוקח לפחות ארבע שעות עד שהארטיקים קופאים.ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

רגע לפני שאתם רצים להכין ארטיקים ביתיים עם הילדים:

? בסרטון הכנו את הארטיקים עם מה שהיה במקרר, במקר הזה יוגורט 1.7%. בגלל שמדובר בארטיק לילדים, ממליצה להשתמש ביוגורט של 3% שומן שיתן תוצאה יותר קרמית ועשירה, למרות שגם עם היוגורט הדל יצאו אחלה ארטיקים.

? אני ממתיקה את הארטיקים בדבש, אבל אם אתם מכינים אותם לתינוקות מתחת לגיל שנה, החליפו את הדבש בסילאן או מייפל טבעי.

? השתמשתי בתבניות ארטיקים מושלמות שקניתי באמזון, בקישור הזה! אבל אתם לגמרי יכולים להכין את הארטיקים בתנביות שקונים בחנויות סטוק או אפילו בגבעי יוגורט או מעדנים ששטפתם היטב אחרי השימוש.

? הדרך הכי פשוטה לחלץ את הארטיקים מהתבנית היא לשטוף את התבנית מתחת לזרם מים לדקה או שתיים.

? אפשר להשאיר את הארטיקים בתבנית או לשמור בשקיות ניילון ייחודיות, כמו בסרטון. הלינק לשקיות שאני רכשתי באלי אקספרס פה.

? המתכון הוא הבסיס לכל ארטיק שתרצו. אל תגבילו את עצמכם ותנו לפיצים להשתתף בבחירת הטעמים ויצירת הארטיק עצמו. זה קצת מלכלך, אבל הם כל כך נהנים שזה שווה הכל.

 

יאלה רוצו להכין! כמו תמיד, מחכה לשמוע איך יצא לכם בפייסוש או באינסטוש.
רוצים להשאר מעודכנים ולקבל הודעה כל פעם שעולה מתכון חדש? לחצו כאן להרשמה חינמית לבלוג (אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת, אבל למה לכם?)
אם בא לכם לקבל גישה מיידית לסדנה הדיגיטאלית "4 מפתחות לאורח חיים בריא" אתם מוזמנים ללחוץ פה לכניסה מיידית לסדנה

ארטיקים ביתיים שילדים אוהבים ויכולים להכין לבד

מספר מנות 2 ארטיקים

מצרכים

בסיס ארטיק

  • 200 מ"ל יוגורט 3%
  • 1-2 כפיות דבש סילאן או מייפל לתינוקות מתחת לגיל שנה

תוספות

  • פירות חתוכים
  • קוקו ניבס
  • פיסטוקים/שקדים/פקאנים

לארטיק בטעמים

  • 1 כפית מחית פיסטוק או כל חמאת אגוזים שאוהבים

הוראות הכנה

  1. מערבבים יוגורט ודבש, לגרסה בטעם מוסיפים כפית ממחית/חמאת האגוזים.

  2. מניחים בתחתית התבנית פרי/קוקו ניבס/אגוזים.

  3. יוצקים מעל 2-3 כפיות של יוגורט, מוסיפים תוספת ומעל עוד יוגורט עד שהתבנית מתמלאת.

  4. מעבירים לפריזר ללפחות 4 שעות, מחלצים ומעבירים לשקיות ייעודיות.

  5. נשמר בפריזר לפחות חודש.

הערות

אפשר לשחק עם הטעמים ועם הכמויות איך שרוצים.

זיכרו שהבסיס הוא תמיד 200 מ"ל יוגורט, 1-2 כפיות דבש ותוספת טעם אם רוצים.
עוד אפשרות זה להעביר את כל המרכיבים לכוס בלנדר, לטחון וליצוק לתבניות.

אתם יכולים לשחק עם הטעמים והשילובים וממש לתת לפיצים להתפרעה ולהנות.

 

מרקם קרמי, טעם נהדר וכמעט ללא תוספת של סוכר. דרך נהדרת להעביר שעה וחצי של כיף עם הילדים במטבח ובסוף גם יש ארטיקים טעימים לכל המשפחה.

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה