[bws_google_captcha]

בודהה בול – ארוחה שלמה בקערה

מאת נטע ליבנה
בודהה בול - ארוחה שלמה בקערה

בחיי שאין דבר יותר קל וכיפי מבודהה בול לארוחת צהריים, תכלס גם לארוחת ערב. ארוחה שלמה שמכילה את כל אבות המזון בקערה אחת. והיופי בבודה בול זה שאפשר לשחק עם המרכיבים לפי החשק ומה שיש במקרר.בודהה בול - ארוחה שלמה בקערה

עכשיו אל תטעו מהשם, אתם לגמרי יכולים להכין בודדה בול בקופסה ולארוז לעבודה. כל העניין פה זה להשתמש במרכיבים זמינם ובריאים, לשחק עם השילובים ובעיקר לא לעמוד שעות במטבח לפני הארוחה. בגדול זו דרך מצויין לעשות תכנות ארוחות (meal prep), מכינים מראש סיר עם פחמימה מורכבת, צולים בתנור ירקות שאוהבים ועם כל היתר עושים מיקס אנד מאצ'.בודהה בול - ארוחה שלמה בקערה

אז מה הקו המנחה לקערת בודהה בול איכותית?

פחמימות – הבסיס של הקערה הוא תמיד פחמימה ואם אפשר מורכבת עוד יותר טוב. אני אוהבת להתחיל עם קינואה שתמיד יש לי במקרר, אבל אפשר להשתמש באורז בר, אורז מלא, גריסים, אורז ועדשים, אורז אדום או כל פחמימה מורכבת שעולה על דעתכם.

חלבון – אני לא צמחונית או טבעונית, ובכל זאת מנסה להפחית את צריכת החלבונים שלי מבשר ועוף במהלך השבוע. כך שמבחינתי ביצה קשה, טונה (אפילו מקופסא), סלמון בגריל וטופו הם המקור לחלבון בקערות שאני מכינה בבית. ברור שאם אתם רוצים אתם יכולים להוסיף גם חזה עוף בגריל, סיטה צרוב במחבת או כל נתח בשר שישתלב לכם עם יתר המרכיבים. אל תוותרו על החלבון בקערה שלכם! חלבון נותן תחושת שובע לאורך זמן ומבטיח שתסיימו את האורחה שבעים ומסופקים.

ירקות – את הירקות אני מחלקת תמיד לשניים. יש את הירקות הצלויים, אלה שהם בדרך כלל גם יותר פחמימתיים ונותנים טעם עשיר למנה. ויש את הירקות בטריים שתמיד יכללו עלים ירוקים ומה שיש טרי וזמין במקרר פרחי ברוקולי, עלי קרוב סגול, גזר פרוס דקדק, מלפפונים, פלפלים, בקיצור הבנתם את הכיוון.בודהה בול - ארוחה שלמה בקערהבודהה בול - ארוחה שלמה בקערה

את הקערה אני תמיד מרכיבה ממש לפני שאני יושבת לאכול או מגישה לשולחן, ככה אני גם דואגת ששום ירק לא יאבד מהמרקם הקראנצ'י ובעיקר שכלום לא יתייבש בקערה. מה שיכול להפוך בודהה בול טעימה לסופר מבאסת.

אז יאלה, בואו לראות מה יש בקערה שלי וכמה זה פשוט. יש סיכוי שתתאהבו וגם אצלכם ארוחות הצהריים יהיו הרבה יותר קלילות וכיפיות.

הכנתם את המתכון? אל תשכחו לשתף את התמונה ולתייג אותי בעמוד האינסטגראם ובפייסבוק
אם אהבתם את הבודהה בול,
בטוח תאהבו את המתכונים איך להכין קינואה מושלמת, סלט קינואה וירקות עם רוטב ירוק וחמישה רטבים לסלט

בודהה בול - ארוחה שלמה בקערה

מספר מנות 2 קערות

מצרכים

  • 1/2 כוס קינואה צבעונית
  • 1 כוס מים
  • 1 בטטה גדולה
  • 12-15 עגבניות שרי
  • ספריי שמן
  • 1 חופן עלי רוקט
  • 1 חופן עלי תרד פרוסים דק
  • 1 ראש ברוקולי קטן מפורק לפרחים
  • 1 אבוקדו מחולק לשני חצאים ופרוס דק או חתוך לקוביות קטנות
  • 2 ביצים קשות קלופות ומחולקות לחצאים
  • מלח ומיץ לימון לתיבול

הוראות הכנה

  1. מכניסים לסיר קטן קינואה ומים, מביאים לרתיחה, מנמיכים לאש קטנה ומכסים במכסה. מבשלים 12 דקות, מכבים את האז ומשאירים את הסיר סגור ל-5 דקות נוספות. פותחים את הסיר ובעזרת מזלג מערבבים את הקינואה כך שלא תידבק לגושים.

  2. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית אפייה בנייר פרגמנט ומתיזים ספריי שמן.

  3. מקלפים את הבטטה, מסירים את הקצוות וחותכים לקוביות בגודל של כסנטימטר על סנטימטר.

  4. מעבירים את קוביות הבטטה ועגבניות השרי לתבנית האפייה. אופים בתנור 15-20 דקות או עד שהבטטות מזהיבות והעגבניות מתחילו להתכווץ מעט.

מכינים את הקערות

  1. מתחילים מקינואה בבסיס.

  2. מעל מעמיסים עלי רוקט, עלי תרד ופרחי ברוקולי.

  3. מניחים קוביות בטטה ועגבניות שרי ליד.

  4. מוסיפים את האבוקדו ולידו את הביצים.

  5. מתבלים במעט לימון ומלח.

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה