[bws_google_captcha]
המדריך להכנת שייק פירות בריא

בתקופה האחרונה אני מכינה מלא שייקים! מאז שגיליתי את הנוסחת להכנת שייק פירות בריא בבית, אני לא מפסיקה להכין שייקים. אני מגוונת בפירות ומשנה את התוספות, לפעמים אפילו מוותרת על התוספות לגמרי. עכשיו, בגלל שאני מצלמת את השייקים שלי ומעלה לסטורי, יצא שיש דרישה למתכונים לשייקים. בהתחלה עניתי לכל מי ששאל ופירטתי על המרכיבים, אבל בסופ"ש הבנתי שאני חייבת לכתוב מדריך מפורט להכנת שייקים ולעלות אותו לבלוג.המדריך להכנת שייק פירות בריאהמדריך להכנת שייק פירות בריא

אז הנה הוא המדריך להכנת שייק פירות בריא!!

פירות – החלק הכי ברור זה ששייק פירות מכינים מפירות. מה שלא כולם יודעים זה שכדי לקבל שייק סופר סמיך צריך להשתמש בפירות קפואים. ברגע שאתם משתמשים בפירות קפואים מתקבל שייק קפוא במרקם מושלם. אם אתם מוותרים על הקפאת הפירות תצטרכו להוסיף קוביות קרח, ותקבלו שייק קרחי והרבה פחות כיפי.

ומה הוא הפרי שחייבים להוסיף לשייק כדי שיהייה קרמי וכיפי? בננה קפואה! בדיוק כמו בסמודי בולס, גם כאן הבננה הקפואה מעשירה לנו את הטקסטורה של השייק ומסמיכה אותה באופן מושלם.

אתם יכולים לקנות בננות טריות, לקלף, לחתוך ולהקפיא בשקיות זיפ לוק. או לקנות בננות קפואות מוכנות, שזה קיצור דרך כיפי וגם מאפשר לכם להכין את הסמודי בלי להתכונן לזה מראש. אגב גם את יתר הפירות אפשר להכין בבית או לקנות קפואים, אם יש לכם מקום בפריזר אני ממש ממליצה לקנות את הפירות הקפואים בכמויות גדולות, זה תמיד יוצא זול יותר ונשמר בפריזר לתקופה ארוכה.המדריך להכנת שייק פירות בריא

נוזלים – כשאנחנו קונים שייקים בחוץ, תמיד ימליצו לנו להעשיר את השייק ולהכין אותו עלבסיס יוגורט או חלב. אבל, בעיני מים הם הבסיס האולטימטיבי לשייק. הם לא מכבידים על מערכת העיכול והשייק יוצא הרבה יותר מרענן. ואם אתם רוצים שהשיייק ישתלב לכם בתוכנית תזונתית מאוזנת כמנת פרי, ממש אין סיבה להוסיף יוגורט או חלב.

וכמה נוזלים צריך לשים? היחס האידיאלי בעיני זה 1/2-3/4 כוסות מים קרים על כל כוס וחצי פירות קפואים. ממש ממליצה להתחיל עם חצי כוס ולהתקדם לשם בהתאם לסמכיות שאתם רוצים שתתקבל בסוף.

תוספות – אני אוהבת את השייקים שלי קלילים ומרעננים. התוספות שלי תמיד יהיו עלי נענע טריים, ג'ינג'ר קלוף (כשאני לא חולקת עם ליאו את השייק), תמרים מייפל וקקאו איכותי. למרות שאני מכינה בבית חמאות אגוזים מעולות, אני אף פעם לא מוסיפה אותם לשייק. אני לא רואה סיבה להעשיר את השייק שלי בקלוריות משומן ולא ממליצה לכם להוסיף אותם.

ועוד משהו קטן ומאוד חשוב, כשמשתמשים בפירות קפואים חשוב מאוד להשתמש בבלנדר עוצמתי. לא בלנדר מוט ולא בלנדר חלש, כי המנוע פשוט  לא יעמוד בעומס.המדריך להכנת שייק פירות בריא

כמה מילים של דיאטנית על שייקים

כשמגיעים אלי מטופלים לקליניקה ומספרים שהם שותים שייק, הם תמיד עושים את זה בחשש. יש איזה מיתוס ששייקים זה הדבר הכי משמין שאפשר לשתות. עכשיו, נכון שאם אנחנו שותים מילק שייק או שייק שמועשר בחמאות שקדים/בוטנים, זרעי צ'יה ושלל תוספות שומניות אנחנו יכולים להגיע לכמות קלוריות של ארוחה מלאה. אבל אם אנחנו מכינים את השייקים בבית ומקפידים לשים בפנים כמות פירות סבירה, נגיד מנת פרי על בסיס מים ובלי תוספות שומניות. אנחנו לגמרי יכולים להתייחס לשייק כמנת פרי.

והנה סרטון עם 3 מתכוני שייקים שאני ממש אוהבת

הכנתם את המתכון, אל תשכחו לתייג אותי בתמונות שלכם באינסטוש ובפייס!!
למתכונים טבעוניים נוספים לחצו פה!
5 from 1 vote
הדפס

שייק שוקו בננה

מספר מנות 1 מנה
קלוריות 198 קק"ל

מצרכים

  • 1 כוס בננות קפואות 125 גרם
  • 1 תמר מהג'ול מגולען
  • 1 כפית קקאו איכותי
  • 1/2 כוס מים

הוראות הכנה

  1. מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר עוצמתי.

  2. טוחנים עד שמתקבל מרקם רצוי.

  3. אם המרקם סמיך מדי לטעמכם, אפשר להוסיף עוד 1-2 כפות מים.

5 from 1 vote
הדפס

שייק פירות יער

מספר מנות 1 מנה
קלוריות 137 קק"ל

מצרכים

  • 1/2 כוס מיקס פירות יער קפאוים 80 גרם
  • 1/2 כוס פטל שחור קפוא 50 גרם
  • 3/4 כוס בננות קפואות 80 גרם
  • עלים מגבעול נענע אחד
  • 1/2 כוס מים

הוראות הכנה

  1. מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר עוצמתי.

  2. טוחנים כשקה וחצי שתיים, עד שמתקבל מרקם חלק.

 

5 from 1 vote
הדפס

שייק כתום

מספר מנות 1 מנה
קלוריות 155 קק"ל

מצרכים

  • 1 כוס מנגו קפואות 100 גרם
  • 3/4 כוס בננות קפואות 80 גרם
  • 1 קובית פסיפורה קפואה 25 גרם
  • 1/2 כוס מים

הוראות הכנה

  1. מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר עוצמתי.

  2. טוחנים עד לקבלת מרקם חלק, כדקה וחצי שתיים.

 

בטח יעניין אתכם גם

1 comment

רון 20 ביולי 2021 - 16:54

5 stars
היי, תודה רבה על המדריך המעולה ! חידשת לי עם הבננות. המתכונים ינוסו בקרוב !
אהבתי גם שרשמת את הערך הקלורי של כל שייק.
אשמח אם תוכלי גם לתת מדריך למיצים בריאים (כמו מיץ ירוק למשל).
תודה רבה 🙂

Reply

השאר תגובה