[bws_google_captcha]

לביבות תפוחי אדמה אפויות

מאת נטע ליבנה
לביבות תפוחי אדמה אפויות

אני לא בחורה של מתוק! אין מישהו שקורא את הבלוג שלי ומתבלבל, אם אני צריכה לבחור בין טרארט מתוק לבורקס חם, הבורקס תמיד ינצח!! אז ברור שבין סופגניה ללביבה, הלביבות הן בחירות ליבי.

לביבות תפוחי אדמה אפויות

חשוב לסחוט היטב את תפו"א המגורדים

לביבות תפוחי אדמה אפויות

לביבות שמחכות להיכנס לתנורחנוכה הוא אחד החגים שאני הכי אוהבת, וזה למרות שאני ממש לא מחבבת אוכל מטוגן. מה יותר כיף מ-8 ימי חגיגה, מסיבות הדלקת חנוכיה והמון משפחה וחברים שנאספים ביחד בחג שכולו אור וחום.

לביבות תפוחי אדמה אפויות

קריספיות ושמנמנות

עכשיו בלי קשר לעובדה שאני לא מחחבת אוכל מטוגן, במטבח שלי אין חלון ואין סיכוי בעולם שאני מטגנת פה. אבל חנוכה מתקרב וליאו כבר התחיל לחפור לי על לביבות, והיה לי ברור שהשנה אין מנוס מלהכין לביבות תפוחי אדמה קלאסיות. במקום לטגן בשמן, אפיתי את הלביבות בתנור ויצא מ-ו-ש-ל-ם!!לביבות תפוחי אדמה אפויות

לביבות קריספיות ועסיסיות, עם טעם של פעם. הכנתי גרסה מלוחה, אבל גיליתי שאפשר להפחית את המלח לחצי כפית ולהוסיף 3 כפות סוכר אם אתם יותר בקטע של לביבות מתוקות.

רגע לפני שאתם רצים למטבח, קבלו טיפ חשוב אם אתם בכל זאת מתכוונים לטגן בבית לביבות, סופגניות או ספינג'. כדי לקבל תוצר מטוגן וקריספי שלא נוטף בשמן, וכיף לאכול עדיף תמיד לטגן בשמן עמוק. הזכרתי את זה בקטנה בסרטון, אבל הנה ההסבר המדעי: בכל מוצר מזון שאנחנו מכינים יש מים (נוזל) כשמטגנים את המזון, המים מתחממים ומתאדים החוצה. אם אנחנו מטגנים בשמן רדוד, במקום המים שמתאדים נספג למזון שמן. שמן ומים הם לא חברים. כשמטגנים בשמן עמוק השמן מונע מהמים לצאת מהמזון, כך שהוא סופג פחות שמן פנימה. כשאתם מוציאים את הלביבה/סופגניה מהשמן החם, חשוב לנער היטב ולהיפטר מעודפי השמן. אפשר גם לספוג כשחם את השאריות שלא ירדו בניעור.

למתכוני לביבות נוספים לחצו פה!!

לביבות תפוחי אדמה אפויות

מספר מנות 16 לביבות

מצרכים

  • 850 גרם תפוח אדמה כ-4 תפו"א בינוניים
  • 3 כפות קמח
  • 1 ו-½ כפית מלח
  • 2 ביצים
  • שמן לשימון

הוראות הכנה

  1. מקלפים את תפוחי האדמה ומגרדים על פומפיה בחלק הגס.

  2. מעבירים את תפוחי האדמה המגורדים למגבת, סוגרים וסוחטים היטב מכל הנוזלים.

  3. מכניסים לקערה את תפוחי האדמה הסחוטים ויתר המרכיבים. מערבבים היטב.

  4. משמנים מעט את הידיים ויוצרים לביבות בגודל זהה. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים כ-20 דקות על 180מעלות. כשהלביבות מזהיבות פותחים את התנור והופכים צד.

  5. מגישים חם. אפשר גם לשמור במקרר ולחמם בתנור לפני ההגשה.

הכנתם לביבות אפויות?
שלחו לי תמונה באינסטוש ותייגו #המטבחשלנטע לביבות תפוחי אדמה אפויות

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה