[bws_google_captcha]
מרק כתום

אני מתה על מרק כתום!! עוד לפני שליאו התחיל לאהוב צבע כתום ולבקש שכל דבר שמגישים לו יהייה בצבע כתום. יש משהו מאוד כיפי במרק חם שעושה נעים בבטן ובלב בחורף, למרות שאני יכולה לאכול מרק כל השנה ובכל מזג אוויר.

מרק כתום קרמי הוא בעצם מחית של ירקות כתומים ועשירים בבטה קרוטן (שזה ויטמין A). כשהייתי מכינה את המרק רק לי ולעדי הייתי בוחרת בירקות דלי פחמימה, יש בבלוג מתכון למרק דלגת וגזר מושלם. לליאו אני מכינה את המרק עם דלעת שיש בה יותר פחמימות והיא גם נותנת יותר גוף למרק. אני מקפידה לתת לליאו לאכול בדיוק מה שאנחנו אוכלים עם מינימום שינויים, כשאני מכינה לו מרק כתום אני מורידה את כמות הג'ינג'ר לחצי ואפשר גם לוותר עליו לגמרי כי הוא נותן למרק חריפות עדינה, שלא מתאימה כל כך לילדים.מרק כתום

עכשיו לטריק שהופך את הכנת המרק לדבר הכי קל בעולם. לפני כמה שבועות קיבלתי מהחברים בנינג'ה בלנדר חם קר, בהתחלה קצת היססתי להעמיד על השיש עוד בלנדר, כי למה צריך. רק שמאז, אני משתמשת בו לפחות פעמיים בשבוע. יכול להיות שזה מזג האוויר החורפי ואולי זה בגלל שהוא הופך את חיי להרבה יותר קלים. מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר, לוחצים על תוכנית מרק חלק ותוך חצי שעה יש מרק קרמי וכיפי.

ואם אתן אמהות לבייביז שמתחילים טעימות, אתן יכולות להכין את המרק בלי הג'ינג'ר והשום ולהגיש כמחית דלעת גזר. אפשר להקפיא את המרק בקלות ולשמור בפריזר לפחות חודשיים. איך עושים את זה? מכינים מרק, מצננים לטמפרטורת החדר ומעבירים לשקיות סיליקון זיפ לוק קטנות או לתבניות סיליקון ייעודיות למרק, מצרפת לינק לתבניות מעולות פה.

מרק כתום מתכון מהיר

מספר מנות 4 מנות

מצרכים

  • 800 גרם בטטה קלופה וחתוכה לקוביות בערך 2 בטטות בינוניות
  • 250 גרם גזר קלוף וחתוך שני גזרים בינוניים
  • 1 בצל בינוני קלוף וחתוך לרבעים
  • 2 שיני שום
  • 2 כפות שמן
  • 2 ס"מ שורש ג'ינג'ר
  • 2 ו-½ כוסות מים

הוראות הכנה

  1. מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר חם קר ולוחצים על תוכנית SMOOTH SOUP.

  2. ואם אין לכם בלנדר חם קר: מכניסים את כל המרכיבים לסיר ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה לחום בינוני ומבשלים עד לריכוך הבטטות. טוחנים עם בלנדר מוט למרקם רצוי.

  3. מגישים חם.

  4. אפשר לזלף מעל שמן זית ולקשט עם שקדים פרוסים.

הכנתם קציצות מרק כתום?
שלחו לי תמונה באינסטוש ותייגו #המטבחשלנטע

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה