[bws_google_captcha]
ממרח שוקולד שקדים

אני חושבת שאין ילד שלא גדל על ממרח שוקולד בישראל. אפילו אני שאמא שלי היתה כבר בשנות התשעים פנאטית לבריאות קיבלתי חצי פיתה עם ממרח שוקולד לבית הספר. עכשיו תראו, באמת שגדלתי סבבה וכך גם יתר ילדי ישראל, אבל הסיבה היחדיה לכך בעיני היא העובדה שאז השפע היה מאוד מצומצם. או במילים אחרות הכריך עם השוקולד היה הממתק היומי שלנו לרוב.ממרח שוקולד שקדים

מאז שליאו התחיל גן עירייה הוא מספר לא מעט על ילדים שמגיעים עם ממרח שוקולד, בינינו הוא גם ממש היה בעניין של לנסות אותו. אז את החצי פיתה כמובן שהחלפתי שפיתה כוסמין או לחם שיפון. ואת הנוטלה הקנויה בנוטלה ביתית, אבל לי קצת נמאס מאותו ממרח בבית וממש רציתי לגוון.ממרח שוקולד שקדים

אז החלטתי להכין ממרח שוקולד כמעט כמו נוטלה אבל על בסיס שקדים ופחות מתוק. כי המתיקות של הנוטלה פשוט עושה לי רע. ווואווווו אתם לא מבינים איזה טעים יצא!! וגם כל כך קל להכין את הממרח בבית שזה פשע לקנות כל דבר דומה או בכלל.

עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות שעושות לנו טוב לגוף, ללא תוספת סוכר מעובד ובגדול מזין וטוב לילדים ומבוגרים. הוא מתאים לצליאקים וטבעוניים ובגדול אפשר גם לשנות את סוג האגוזים שטוחנים, אבל למה לכם? תאמינו לי שעם שקדים זה יוצא הכי טעים.

הכנתם ונהנתם אל תשכחו לחזור ולספר איך יצא בפייסוש או באינסטוש.
רוצים להשאר מעודכנים ולקבל הודעה כל פעם שעולה מתכון חדש? לחצו כאן להרשמה חינמית לבלוג (אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת, אבל למה לכם?)
אם בא לכם לקבל גישה מיידית לסדנה הדיגיטאלית "4 מפתחות לאורח חיים בריא" אתם מוזמנים ללחוץ פה לכניסה מיידית לסדנה.

ממרח שוקולד שקדים

מצרכים

  • 2 ו-1/2 כוסות שקדים
  • 3 כפות קקאו
  • 1 כפית קינמון
  • 1/2 כפית מלח
  • 2 כפות שמן זית
  • 2 כפות מייפל טבעי

הוראות הכנה

  1. קולים את השקדים על 180 מעלות, כעשר דקות או עד שהבית מתחיל להריח מאגוזים.

  2. מעבירים לקערה של מעבד מזון וטוחנים עד לקבלת חמאת שקדים. שימו לב זמן הטחינה תלוי מאוד בעוצמת מעבד המזון ויכול לקחת גם 12 דקות לפעמים.

  3. מוסיפים לחמאת השקדים את יתר המרכיבים וממשיכים לטחות עוד דקה או שתיים עד לאיחוד וקבלת ממרח שוקולד סמיך.

  4. מעבירים לצנצנת אטומה ושומרים על השיש עד שבועיים.

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה