[bws_google_captcha]
מתכון לחומוס ביתי ומסאבחה

לפני כמה ימים התחשק לי חומוס, כזה שאוכלים בחומוסיה עם סלט קצוץ ביצה ומסאבחה. יכול להיות שזה הבידוד ששיבש לי את המוח, כי רק במצבים ממש נדירים בא לי חומוס, אבל מזמן כבר למדתי שאם בא לי משהו כדאי שאני אוכל אותו. אחרת אני אוכל את כל העולם ובסוף גם את מה שבא לי.מתכון לחומוס ביתי ומסאבחה

אז שלחתי את עדי ללווינסקי לקנות לי גרגרי חומוס, פתחתי את המחשב והתחלתי לחפש מתכונים לחומוס ביתי אמיתי, שיהייה גם בריא וגם טעים. כי אחרי הכל חומוס אמור להיות שיא הבריאות, גרגרי קיטניה עשירים בחלבון, מינראלים וויטמינים, נשמע הכי בריא בעולם, לא?

אז האמת היא שגרגרי החומוס באמת בריאים ומזינים, ובגדול אם אוכלים חומוס בחומוסייה טובה, מקבלים מנה מושלמת ומאוזנת תזונתית. אם מורידים את הפיתה והצ'יפס שמגיעים מסביב, חומוס יכול להיות ארוחה שלמה ומזינה. אז למה כל הדיאטניות יוצאות נגד חומוס אתם שואלים? כי אין שום קשר בין החומוס שאתם קונים בחומוסיה לחומוס שאתם קונים בסופר.מתכון לחומוס ביתי ומסאבחה

חומוס תעשייתי מכיל כמות גבוה של חומרים משמרים, תוספות של מייצבים ועמילנים ובגדול לא מכיל כמות גבוה של גרגרי חומוס. אז לא כל החומוסים נולדו שווים. יש בריאים יותר ויש בריאים פחות. וכמו תמיד הכי בריא להכין חומוס בבית, כי אז אתם שולטים בדיוק במרכיבים שנכנסים למנה ולגוף שלכם.

אז אחרי מיני דוקטורט, אני שמחה לבשר שיש לי מתכון לחומוס ביתי מושלם ואפילו למסבאחה, כי חומוס בלי מסבאחה זה לא באמת חומוס. עוד יותר משמח אותי לספר לכם שלהכין חומוס ומסאבחה זה אחד הדברים הכי קלים שיש. רק קחו בחשבון שצריך להשרות את גרגרי החומוס לפחות 8 שעות לפני שניגשים לשלב הבישול והטחינה.מתכון לחומוס ביתי ומסאבחהמתכון לחומוס ביתי ומסאבחה

כל הטיפים להכנת חומוס ביתי מושלם:

נתחיל בבחירת גרגרי החומוס – הזנים הכי טובים להכנת חומוס הם זני החומוסים הקטנים כמו הדס או חומוס בולגרי. במהלך בישול החומוס הקליפות צריכות להיפרד מהגרגר וזה קורה רק עם הזנים הקטנים. אם תבחרו להשתמש בגרגרים גדולים תצטרכו להפריד את הקליפות מהגרגרים עם הידיים בסיום הבישול.

השרייה – חשוב מאוד להשרות את גרגרי החומוס במים לפחות 8 שעות לפני הבישול. השריית הקטניה מרככת את הגרגר ומקצרת את זמן הבישול. אני השרתי את הגרגרים בקערה גדולה שבתחתית פיזרתי מלח גס ורק אז הכנסתי את הגרגרים השטופים והמון מים. יש להחליף את מי ההשרייה כל כמה שעות. אם אתם משרים את הגרגרים בקיץ עדיף להכניס למקרר על מנת שלא יחמיצו.

בישול – לא מבשלים את גרגרי החומוס הסיר לחץ!! זו המסכנה שלי אחרי קריאת אלפי הוראות הכנה וטיפים להכנת הממרח הלאומי. בישול הגרגרים יקח זמן וזה בסדר. אם יש לכם המון זמן וסבלנות אתם יכולים להרתיח את הגרגרים בהמון מים ולחכות כמה שעות עד לריכוך. אם אתם כמוני ואין לכם סבלנות, אתם יכולים להוסיף למי הבישול מעט סודה לשתיה על מנת לזרז את התהליך. טיפ נוסף לבישול הגרגרים הוא להוסיף למי הבישול ירק או עשבי תיבול שאוהבים. אני הוספתי גזר שהוסיף טעם ממש עדין לממרח.

טחינה – חשוב מאוד לקרר את גרגרי החומוס לפני שמעבירים למעבד מזון. טחינת הגרגרים גורמת לחימום החומוס ועלולה לגרום להיווצרות חיידקים. בדרך כלל נהוג לקרר מעט ולטחון כשהגרגירים חמים. בגלל שאני קצת משוגעת, ציננתי את הסיר עם הגרגרים המבושלים והעברתי למקרר ללילה. החומוס שהכנתי אומנם לא היה חם, אבל אני הייתי שקטה שהוא נקי מזיהומים, והטעם היה נפלא.

ועוד דבר אחד – יש מיליון מתכוני חומוס ברשת ובעולם בכלל. אני מאמינה מאוד גדולה בניסוי וטעייה. אתם מוזמנים להכין את החומוס בדיוק לפי המתכון ואז לשנות טעמים לפי מה שאתה הכי אוהבים. למשל להוסיף שום לגרגרים בזמן הבישול ולטחון אותו עם הגרגרים. או להוסיף יותר או פחות טחינה, כמון או מלח.

5 from 1 vote
הדפס

מתכון לחומוס ביתי ומסאבחה

מספר מנות 3 מנות

מצרכים

לבישול החומוס

  • 300 גרם גרגרי חומוס קטנים
  • 3 כפות מלח גס
  • 1 גזר גדול קלוף וחתוך לחצאים
  • 1 כפית מחוקה סודה לשתייה

להכנת החומוס

  • 3 כוסות חומוס מבושל + הנוזל בישול
  • 3 כפות טחינה גולמית איכותית
  • מיץ מלימון אחד גדול
  • 1 כפית מלח
  • 1 ו-1/2 כפיות כמון

למסאבחה

  • מה שנשאר מהחומוס המבושל
  • 3 שיני שום קלופות
  • 1 עגבניה בינונית קצוצה דק
  • 1/2 בצל סגול קצוץ דק
  • 1/2 צרור פיטרוזיליה קצוץ דק
  • 2 כפות טחינה גולמית
  • 1/4 פלפל חריף בלי גרעינים קצוץ דק
  • 1/2 כפית מלח
  • 1/2 כפית כמון

הוראות הכנה

  1. שוטפים היטב את גרגרי החומוס.

  2. מניחים כף מלח גס בקערה גדולה, שופכים מעל את הגרגרים השטופים וממלאים בהרבה מים. המים צריכים לכסות את החומוס לגמרי ולעבור אותו בכמה סנטימטרים.

  3. חשוב להחליף את מי ההשרייה כל כמה שעות ולדאוג לפזר מלח גס בתחתית הקערה בכל פעם.

  4. זמן ההשרייה מינימום 8 שעות. אני השרתי 8 שעות, החלפתי את המים והכנסתי למקרר ללילה להשרייה נוספת.

  5. מסננים את החומוסי ממי ההשרייה, מעבירים את החומוס לסיר ביחד עם סודה לשתיה והגזר.

  6. ממלאים את הסיר במים, המים צריכים לעבור את החומוס לפחות ב-7 סנטימטרים.

  7. מביאים את הסיר לרתיחה, תוך כדי שמקפים את הקצף שנוצר על פני מי הבישול. מנמיכים את האש לחום בינוני ומבשלים עוד 45-75 דקות או עד לריכוך מלא של הגרגרים.

  8. חשוב להמשיך ולקפות את הקצף וקליפות החומוסים שמתנתקות מהגרגרים לכל אורך הבישול.

  9. מצננים היטב את החומוסים, מוציאים את הגזר ומעבירים למקרר לכמה שעות לקירור מלא של החומוסים.

הכנת החומוס

  1. מוציאים את החומוס מהמקרר.

  2. מעבירים למעבד מזון 3 כוסות חומוס מבושל (כולל מי הבישול), טחינה, מיץ לימון ותבלינים. טוחנים עד לקבלת ממרח אחיד וחלק.

  3. את החומוס שומרים בקופסא אטומה במקרר עד 3 ימים מרגע שטחנו.

להכנת המסבאחה

  1. מוסיפים לסיר עם שארית גרגי החומוס את השום הקלוף, מניחים על הגז על אש בינונית ומביאים ומבשלים 15 דקות תוך כדי בעבוע עדין.

  2. מורידים מהאש מצננים חמש דקות ומוסיפים פנימה את העגבניה, בצל, פיטרוזיליה, טחינה והתבלינים. מערבבים היטב ומגישים חם מעל לחומוס עם שמן זית, פפריקה מתוקה ופיטרוזיליה קצוצה.

מחכה לראות איך יצא לכם, אז אל תשכחו לתייג אותי באינסטגרם או בפייס.מתכון לחומוס ביתי ומסאבחה

 

בטח יעניין אתכם גם

1 comment

שלמה 31 בדצמבר 2021 - 15:22

5 stars
היום הכנתי את החומוס שלך והוא יצא נמס בפה אכלתי היום צלחת חומוס
אין מילים !

Reply

השאר תגובה