[bws_google_captcha]

בייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

מאת נטע ליבנה
בייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

השבוע קיבלתי משלוח מ-iherb, לא ארוע יוצא דופן בפני עצמו כי אני מקבלת משם חבילה לפחות פעם בחודש, אבל הפעם הגיע התבלין האהוב עלי בעולם (שלא מצאתי כבר כמה חודשים) האבריפינג בלנד (everything blend).

אם אתם עוקבים אחרי פה, אתם בטח כבר יודעים שפעם גרתי בניו יורק, לאפיזודה קצרה מדי, אבל אני עדיין מחשיבה את זה. לניו יורק הגעתי אחרי פרידה מבן זוג, דודה שלי שהיתה תקועה בלי נני (אומנת) הציעה לי לבוא. ואני שבדיוק סיימתי תואר ראשון ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי קפצתי על ההזדמנות.בייגל אמריקאי הגרסה הבריאהבייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

זה היה ממש מזמן, כשהייתי בת 24 אבל אני זוכרת את התקופה ההיא כאחת הכיפיות בחיי. עד היום אני לא ממש מבינה למה חזרתי לארץ ואיך אני עדיין פה ולא שם. אבל חזרתי לארץ, ללימודים ולחיים של מבוגרים שרודפים אחרי הזנב של עצמם. אני כל הזמן חושבת לעצמי שיום אחד עוד אחזור לניו יורק ואחייה את החלום, בחיי שאני מציקה לעדי שנעבור כל הזמן, אבל בנתיים אנחנו פה ונסיעות לניו יורק הן לתקופות קצרות שממלאות לי מצברים פעם ב…. ולא יותר מזה.

פה ושם אני עושה לי קצת אמריקה בישראל ואחת הדרכים הכי כיפיות בשבילי זה עם אוכל. אז אני מכינה בייגל אמריקאי, עוגות גבינה, מאפינים כמו בסטארבקס ועוד שטויות שעושים לי קצת טעם של ניו יורק.בייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

מהרגע שהגיע החבילה מ-iherb הייתי בשגעון להכין אבריפינג בייגל, הבייגל האהוב עלי בעולם שאני לא מצליחה למצוא בשום מקום בארץ חוץ מטל בייגלס. אם שמתם לב לפני כמה ימים אצלי בסטוריז הניסיון הראשון שלי להכין בייגל אמריקאי הוכרז ככשלון חרוץ. "אבל רגע אמרת שאת מכינה בייגלים כל הזמן"…… אז נכון אני מכינה בייגלים כל הזמן אבל הפעם החלטתי ללכת על גרסה בריאה כדי שאוכל לעלות אותם לבלוג.בייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

הניסיון הראשון התבסס על מתכון גרוע במיוחד שמצאתי ב- New York Times Magazine. האמת היא שזה לא אשמת המתכון פשוט הקמח בארץ ובאמריקה שונים לגמרי. ההבדל הוא בכמות הגלוטן שבו. אם אתם רוצים להכין בייגלים טובים כמו באמריקה חשוב לבחור בקמח עשיר בגלוטן כמו קמח ייעודי ללחם.

אז אחרי 3 ניסיונות, חזרתי למקורות והתבססתי על מתכון שכתב הבלוגר הישראלי המהמם טל סורסקי מהבלוג מה יש לאכול. בחיי שהתוצאה היתה אליפות, התקבלו בייגלים מושלמים גם בטעם וגם בצורה. ההכנה היתה סופר קלה, מכניסים את כל המצרכים למיקסר ונותנים לו לעבוד.בייגל אמריקאי הגרסה הבריאהבייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

טל הכין מאותה כמות מצרכים 6 בייגלים אבל לדעתי אפשר בכיף להכין 12 בייגלים בינוניים. מה גם שהם יוצאים סופר דחוסים כך שלא צריך לאכול בייגל ענקי כדי לשבוע. ליאו וגם עדי עפו על המיני בייגלס, אפשר לגמרי להכין מהם סנדוויצ'ים מפנקים לארוחת עשר או להגיש כטוסט לארוחת בוקר לפני שיוצאים לעבודה ולבית הספר.

הפעם בחרתי להעשיר את הבייגל בסיבים תזונתיים שהגיעו מקמח השיפון. אתם יכולים להחליף לקמח כוסמין או קמח מלא והתוצאה עדיין תהיה טעימה ובריאה. אגב יצא לי כבר להכין את הבייגלים מ-100% קמח כוסמין והתוצאה היתה מעולה לגמרי גם כן!!

בייגל אמריקאי הגרסה הבריאה

מספר מנות 12 בייגלים

מצרכים

  • 250 גרם קמח לחם
  • 250 גרם קמח שיפון
  • 300 מ"ל מים פושרים
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 1 כף סוכר חום
  • 1 ו-1/2 כפיות מלח
  • 2 כפות שמן

לבישול

  • 1 ו-1/2 ליטר מים
  • 2 כפות סודה לשתייה

תוספות

  • אבריפינג בלנד/שומשום/פרג

הוראות הכנה

  1. מכניסים את כל מצרכי הבייגל לקערת מיקסר וללוש עם וו לישה 10 דקות. צריך להתקבל בצק קשיח וחלק.

  2. מוציאים את הבצק מהקערה משמנים מעט ומחזירים את הבצק פנימה. מתפיחים במקום חמים כשעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

  3. מעבירים את הבצק למשטח עבודה ומחלקים ל-12 חלקים שווים, אם אתם כמוני אתם יכולים להשתמש במשקל מטבח, כל חלק אמור לשקול כ-70 גרם.

  4. מכדררים את החלקים לכדורים עגולים ומניחים במרחק כמה ס"מ זה מזה, בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. מכסים בניילון נצמד ומגבת מטבח ומתפיחים עוד 45-60 דקות או עד שהכדורים מכפילים את נפחם.

  5. מחממים תנור ל-220 מעלות ומביאים סיר מים לרתיחה.

  6. מוסיפים למים הרותחים 2 כפות סודה לשתייה, מנמיחים את האש רק עד שהמהמים מגיעים לבעבוע עדין.

  7. בעזרת האגודל יוצרים חור במרכז כל עיגול בצק. בעזרת אצבע נוספת מגדילים את החור תוך כדי שמירה על צורה עגולה של הבייגל.

  8. מבשלים כל בייגל (2-3 בייגלים כל פעם) שתיים עד שלוש במים המבעבעים, מוציאים מהמים, מנערים מעט ומעבירים בחזרה לתבנית האפייה המרופדת כשהצד החלק כלפי מעלה. מפזרים מיד את התוספת שרוצים מעל לבייגל. חוזרים על התהליך עם כל בייגל.

  9. אופים כעשים דקות או עד שהבייגלים מזהיבים.

  10. מצננים היטב לפני ההגשה.

הערות

את תערובת האבריפינג בייגל אני קונה ב- iHerb, קישור פה!

הכנתם בייגל אמריקאי? אל תשכחו לתייג #המטבחשלנטע באינסטוש או לשלוח לי תמונה!

10 comments
1

בטח יעניין אתכם גם

10 comments

לילי 14 בספטמבר 2020 - 23:13

במקום קמח שיפון אפשר כוסמין לבן?

Reply
נטע ליבנה 15 בספטמבר 2020 - 16:37

כן

Reply
נועה 21 בפברואר 2021 - 15:53

היי האם אפשר לשים במקום הסוכר חום דבש/סילאן/מייפל?

Reply
נטע ליבנה 21 בפברואר 2021 - 20:22

אפשר!

Reply
אדווה 1 באוקטובר 2021 - 15:36

היי:( האם אפשר להשתמש רק בקמח כוסמין מלא ? אם כן האם צריך לשנות משהו בכמויות הנוזלים? האם זה יצא אותו מרקם?
תודה ויום נעים:)

Reply
נטע ליבנה 3 באוקטובר 2021 - 13:36

אני חוששת שזה יצא מאוד דחוס.
לא ניסיתי אז לא יודעת להגיד כמה מים צריך להוסיף

Reply
אלינור אזואלוס 6 בינואר 2022 - 7:57

אם הקמח ללחם הוא 100% מלא ובנוסף לכמות הקמח של נגיד קמח כוסמין מלא אז זה ייצא בערך במרקם הנכון/רצוי? או שעדיף לשלב עם קמח לבן?

Reply
נטע ליבנה 6 בינואר 2022 - 8:21

עדיף לשלב עם לבן, כדי שלא יצא ממש ממש דחוס וכבד.
את יכולה 1/4 כמות קמח לבן

Reply
דנה 4 בפברואר 2022 - 15:18

האם לפני האפייה למרוח ביצה?

Reply
נטע ליבנה 4 בפברואר 2022 - 20:27

לא צריך

Reply

השאר תגובה