[bws_google_captcha]
מצה בריי

יש יותר פסח מלהתעורר בבוקר לריח של מצה בריי?!! לא גפילטא, לא קניידלך ולא מצות עושים לי להרגיש פסח, האמת שהשיא של ערב החג מבחינתי זה המפגש המשפחתי, כי האוכל של פסח פחות עושה לי את זה. אבל מצה בריי, בואו נדבר על הפלא הזה שנייה, מעטפת קריספית שמשתלבת נפלא עם מתוק או מלוח ותמיד תמיד עושה הרגשה של אביב.מצה בריי

עכשיו שוב, באמת שאני לא חובבת של מאכלי החג. כל הכשל"פ פחות עובר אצלי ותמיד מסתכם אצלי בלהוריד את הפחמימות מהארוחות או להכין צ'יפס פולנטה משני מרכיבים. לא עפה על מצות, לחמניות של פסח שזה בעצם פחזניות מקמח מצה זה ממש נחמד, אבל אם תשאלו אותי אני תמיד העדיף מצה בריי ולא רק בארוחת בוקר.מצה בריי

כשהייתי ילדה הייתי עוזרת לאבא שלי להכין מצה בריי ואז כשגדלתי התחלתי להכין בעצמי. בגדול מדובר במתכון שממש קשה להרוס, על כל שתי מצות מוסיפים ביצה טרופה, מלח ופלפל ומטגנים.

כמובן שלמצה בריי הקלאסי יש המון ווראיציות, אפשר להכין מצה בריי אחד גדול או מצה בריי קטנים. אפשר להוסיף סוכר ולהמתיק או לפורר לבפנים גבינה קשה או בולגרים ולהפוך למלוח. הגרסה הקלאסית מקבלת אליה כל טעם שתוסיפו, ניסיתי גם סחוג ועבד יופי, הייתם מאמינים?

וכן, למי שמרים גבה. זה ממש, אבל ממש לא דיאטטי ובכל זאת נמצא בבלוג של דיאטנית! כי לא יקרה לכם כלום אם תאכלו בכל פסח מצבריי אחד או שניים, אתם יכולים אפילו לאכול מצה בריי כל יום, כל עוד אתם מאזנים, שמים לב לכמות הפחמימות בשאר הארוחות וזזים כמה שיותר.

חג חירות שמח 🙂

לחצו פה לעוד מתכונים כשרים לפסח.
מחכה לתיוגים של העוגות שלכם בעמוד האינסטגראם ובפייסבוק

מצה בריי - מתכון למצה בריי קלאסי

מספר מנות 2 מנות

מצרכים

  • 4 מצות רטובות מרטיבים מתחת לזרם מים ומנערים היטב
  • 2 ביצים
  • 1 כפית מלח
  • 1/2 כפית פלפל שחור גרוס
  • ספריי שמן לטיגון

הוראות הכנה

  1. מפוררים את המצות לקערה בינונית.

  2. בקערית נפרדת טורפים את הביצים ביחד עם התבלינים.

  3. מחממים מחבת גדולה ושמנים בספריי שמן.

  4. שופכים את הבלילה למחבת ומשטחים.

  5. מטגנים את המצייה על צדה האחד, כשהיא מתחילה להזהיב הופכים לצד שני ומטגנים עוד כ-2 דקות עד ששני הצדדים זהובים ופריכים.

  6. מגישים חם.

מצה בריי

בטח יעניין אתכם גם

השאר תגובה